تکذیب آسیب دیدگی دست فاطمه گودرزی در سریال «ایل دا»/بازگشت بازیگر «گاندو» با بچه مهندس به تلویزیون
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۷۹۱۷
خبرگزاری میزان- دومین روز از دی ماه ۹۸ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به تکذیب فاطمه گودرزی پیرامون آسیب دیدگی دستش در سریال «ایل دا» اشاره کرد. تاریخ انتشار: 17:00 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۶۷۳
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، اولین روز از دی ماه ۹۸ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به تکذیب فاطمه گودرزی پیرامون آسیب دیدگی دستش در سریال «ایل دا» اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازیگر سریال «ایل دا» گفت: فکر میکنم سینما طی سالهای گذشته کمی دسته بندی شده و دوستان با رفقای خود کار میکنند، این دوستان دایرهای را تشکیل داده اند که هر فردی داخل آن باشد میتواند در سینما نقش داشته باشد، آنطور که مشخص است اینکه من در این دایره نیستم.
فاطمه گودرزی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر در استان لرستان مشغول بازی در سریال تلویزیونی «ایلدا» هستم، فیلمبرداری این سریال همچنان ادامه داشته و براساس برنامهریزیهای انجام شده ساخت آن حداقل تا پایان سال به طول خواهد انجامید.
وی پیرامون سایر پیشنهادات بازیگری که به وی شده اظهار کرد: واقعیت امر طی این مدت پیشنهادات زیادی داشتم، برخی از آنها را نتوانستم قبول کنم زیرا سریال «ایل دا» عمده وقت مرا گرفته است، از طرفی هم برخی از پیشنهادات بسیار کمرنگ و ضعیف بودند و ترجیح دادم آنها را قبول نکنم.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین گفتوگوی گودرزی پیرامون دستمزد بازیگران سینما اینجا کلیک کنیدبازیگر سریال «ایل دا» پیرامون آسیب دیدگی دست خود و عمل جراحی که انجام داده است، افزود: برخی از رسانهها اعلام کردند که جراحت دستم سر صحنه فیلمبرداری سریال «ایل دا» رخ داده است، در صورتی که اینطور نبوده و حادثه بوجود آمده به هیچ وجه ربطی به این سریال ندارد.
وی در همین راستا ادامه داد: تاندون انگشتم بسیار اتفاقی و خارج از محدوده پروژه «ایل دا» آسیب دید، به همین دلیل نیاز به عمل جراحی پیدا کردم، در حال حاضر داخل دستم پین کار گذاشتهاند که باید چند هفتهای با آن کنار بیایم تا بعد از بهبود کامل برداشته شود. خوشبختانه اتفاق نگران کنندهای نبود، اما از مردم سپاسگذارم که طی این روزها به من لطف داشته و جویای حال من شدند.
این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون کیفیت سریال «ایل دا» اذعان کرد: راما قویدل کارگردان کاربلد و مسلطی است و در تمامی زمان تولید میداند که چه کاری را انجام میدهد، از طرفی مناظر و طبیعتی که در آن فیلمبرداری داریم به حدی زیبا هستند که مطمئنم مردم از تماشای آنها لذت ببرند، در کل به آینده سریال «ایل دا» و رضایت اهل فن و مردم از این اثر بسیار دلگرم هستم.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
فیلم سینمایی «مشت آخر» تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است، این رقم و فروش جدید فیلم فخیم زاده باعث شده تا مشت آخر به عنوان یکی از پنج فیلم قعرنشنین جدول فروش سینما در جاری محسوب شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی «مشت آخر» تازهترین ساخته «مهدی فخیمزاده» در عرصه سینما از چهارشنبه هفته گذشته اکران خود در سینماها را آغاز کرده و تاکنون فروش بسیار کمی را برای خود به ثبت رسانده است.
فیلم سینمایی «مشت آخر» تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون تومان فروش داشته است، این رقم و فروش جدید فیلم فخیم زاده باعث شده تا مشت آخر به عنوان یکی از پنج فیلم قعرنشنین جدول فروش سینما در جاری محسوب شود، اتفاقی که بعد از سالها غیبت فخیم زاده در سینما بازگشتی ناموفق محسوب میشود.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده جدول فروش هفتگی سینمای ایران طی هفته گذشته اینجا کلیک کنیدسینمای ایران در سال ۹۸ شاهد اکران ۶۰ اثر سینمایی به صورت اکران عموم بوده است، آثاری که چند هفته روی پرده نقرهای مانده و در انتها رقمی را در جدول فروش به خود اختصاص داده اند، جدولی که در آن تنها هشت فیلم بالای ۱۰ میلیارد تومان فروش را برای خود به ثبت رسانده اند.
حال فیلم «مشت آخر» فخیم زاده در این جدول ۶۰ فیلمی در رتبه ۵۹ ایستاده است، اتفاقی که حتی اگر دلیل آن را اکران کوتاه مدت اثر نیز بدانیم، اما تجربه نشان داده که افتتاحیه هر اثر در ادامه میتواند موفقیت و یا شکست اثر را به همراه داشته باشد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
زندگی پر فراز و نشیب شهید مرتضی مفاخری در «یک آسمان پرستو»یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «یک آسمان پرستو» بر روایت مستند و شفاهی خانواده، اطرافیان و دوستان شهید استوار شده است. روایت در این داستان از زبان اول شخص است و کتاب به نحوی پرداخته شده که گویی خود «شهید مرتضی مفاخری» اقدام به بازگویی ماجرا میکند.
فاطمه مصلح زاده نویسنده کتاب در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «یک آسمان پرستو» گفت: این کتاب به زندگی «شهید مرتضی مفاخری» معاونت گردان عمار لشکر ۲۷، معاون گردان «حضرت قاسم (ع)» لشکر ده «سیدالشهدا(ع)» و معاون گردان سلمان تیپ ۶۶ هوابرد پرداخته است. این کتاب از کودکی تا شهادت این شهید بزرگوار را روایت کرده و فراز و فرودهایی را که در طول زندگیش تجربه کرده به تصویر کشیده است.
وی هدف از نگارش کتاب «یک آسمان پرستو» را چنین بیان کرد: هدفم از نگارش این کتاب در حقیقت بیان تصویر واقعی زندگی «شهید مرتضی مفاخری» به دور از هر گونه کلیشه و بزرگ نمایی بود. تلاش کردم تا نشان دهم افرادی که امروز به عنوان شهدای ارزشمند ما شناخته میشوند، روزگاری همانند سایر جوانان زندگی و فعالیت میکردند، اما این انتخاب آنان بود که باعث شد راهی ارزشمند را بپیمایند.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازهترین خبرها از انتشارات ۲۷ بعثت اینجا کلیک کنید
مصلح زاده در مورد نحوهٔ نگارش کتاب «یک آسمان پرستو» بیان کرد: این کتاب بر روایت مستند و شفاهی خانواده، اطرافیان و دوستان شهید استوار شده است. روایت در این داستان از زبان اول شخص است و کتاب به نحوی پرداخته شده که گویی خود «شهید مرتضی مفاخری» اقدام به بازگویی ماجرا میکند. مصاحبهها و جمع آوری اسناد و مدارک در مقاطع مختلف سبب شد تا بتوانم روایت زندگی «شهید مرتضی مفاخری» را به رشته تحریر در آورم.
وی ویژگیهای جذاب شخصیتی «شهید مرتضی مفاخری» را چنین مطرح کرد: این شهید بزرگوار ارتباط مستحکم و ارزشمندی را با خانواده، همسر و فرزندان همچنین پدر و مادر خود داشته که در کتاب به صورتی گسترده به آن پرداخته شده است. «شهید مرتضی مفاخری» هنگام شهادت دو فرزند کوچک داشت، یک دختر چهار ساله و یک پسر چند ماهه که رابطهای عمیق و جذاب با آنان داشته است.
مصلح زاده به جذابترین فصلکتاب «یک آسمان پرستو» از دید خود اشاره کرد: «شهید مرتضی مفاخری» با شرکت در عملیاتهای برون مرزی جنگ تحمیلی تجربههای حرفهای ارزشمندی کسب کرده بود. وی در یکی از این عملیاتهای برون مرزی در کردستان عراق رشادتهای بسیاری انجام داد. بخشی از این اتفاقات برای اولین بار در این کتاب روایت شدهاند که میتواند برای مخاطب علاقمند هم جذاب باشد. روایت این ماجراها در فصل سوم کتاب مطرح شده است.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
فیلمبرداری فصل سوم سریال «بچه مهندس» ادامه داردبازیگر سریال «شوق پرواز» گفت: در فصل سوم سریال «بچه مهندس» نیز حضور دارم و تاکنون چندین بار برای این سریال جلوی دوربین رفتهام، در حال حاضر فیلمبرداری فصل سوم بچه مهندس همچنان ادامه دارد و من منتظرم تا دوباره نوبت فیلمبرداری بخشهای من برسد.
اتابک نادری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص فعالیتهای اخیرش در عرصه بازیگری گفت: به تازگی در یکی از اپیزودهای فصل دوم سریال تلویزیونی «محکومین» به ایفای نقش پرداختهام که به زودی روی آنتن تلویزیون میرود. البته در سریال «به رنگ خاک» نیز حضور داشتم که به تازگی پخش آن به اتمام رسیده است.
وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر این دو اثر در فصل سوم سریال «بچه مهندس» نیز حضور دارم و تاکنون چندین بار برای این سریال جلوی دوربین رفتهام، در حال حاضر فیلمبرداری فصل سوم بچه مهندس همچنان ادامه دارد و من منتظرم تا دوباره نوبت فیلمبرداری بخشهای من برسد.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین گفتوگوی نادری پیرامون حضور سلبریتیها در تئاتر اینجا کلیک کنید
بازیگر سریال «گاندو» درباره کیفیت فصل سوم سریال «بچه مهندس» اظهار کرد: واقعیت امر من منتقد خوبی درباره کیفیت آثار نیستم، یک سریال تلویزیونی تا به مرحله پخش نرسد قابل قضاوت نیست و ما باید محصول نهایی اثر را ببینیم، اما در کل فصل سوم بچه مهندس نسبت به دو فصل قبلی جذابیت بسیار بالاتری داشته و داستانهای عاشقانه جالبی در آن رخ میدهد، احساس میکنم این فصل از بچه مهندس با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شود.
وی در مورد وضعیت کنونی تئاتر در کشور اظهار کرد: از نظر من تنوع محصولات و تکثر اجراها نشان دهنده افزایش ظرفیتها و توجه بیشتر به تئاتر است، حضور تماشاخانههای خصوصی و نوع تولیدات آثار همه نشان از ظرفیتهای بالای تئاتر در جامعه است زیرا به همین تعداد تولید مخاطب نیز وجود دارد.
بازیگر سریال «کیفر» مشکلات موجود در عرصه تئاتر برای جوانان را اینگونه تشریح کرد: تئاتر ما دچار فقدان یک سیستم و ساختار استاندارد است، هنوز تفکیک درستی بین تئاتر دولتی و خصوصی وجود نداشته و هیچگاه نمیتوانیم به درستی درباره تئاتر دولتی و یا خصوصی نظری قطعی بدهیم.
وی در همین راستا ادامه داد: تئاتر امروز ما دجار سوء مدیریت است، وقتی یک سالن تئاتر چه خصوصی و چه دولتی در طول روز سه سانس اجرا به سه اجرای مختلف میدهد، یعنی اینکه ما همچنان در تعداد سالن و زیرساختها دچار کاستی هستیم و میخواهیم از ظرفیت کم خود حداکثر استفاده را انجام دهیم.
بازیگر سریال «شوق پرواز» در همین رابطه اذعان کرد: تماشاخانههای تئاتر نباید مثل بنگاه معاملات ملکی عمل کنند، تماشاخانههای دولتی و خصوصی همچون تالار عروسی شدهاند که ساعتی کرایه میروند و ممکن است طی یک روز چندین مراسم داشته باشند. تماشاخانههای خصوصی بدون هیچ زیرساخت و بک استیجی درست روزانه سه تا چهار اجرا می روند که عملاً غیرممکن است.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
تماشاخانه سنگلج میزبان «آبگوشت زهرماری» شدتئاتر طی هفته پیش رو شاهد حضور آثار متفاوتی از کارگردانان نسلهای مختلف تئاتر است که از جمله مهمترین آنها میتوان به اجرای نمایش «پونز» به کارگردانی صحرا فتحی اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تئاتر طی هفته پیش رو شاهد حضور آثار متفاوتی از کارگردانان نسلهای مختلف تئاتر است که از جمله مهمترین آنها میتوان به اجرای نمایش «پونز» به کارگردانی صحرا فتحی اشاره کرد.
داستان این نمایشنامه درباره تمام اتفاقات در روزی تعطیل در شرکت تولید و پخش پونز میگذرد، این تعطیلی و اتفاقات پیرامون آن همراه با سوتفاهم و بدبیاری روبرو میشود.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنیدنمایش جان و جو به کارگردانی محمدرضا چرختاب، مدرسه پینوکیو به کارگردانی آرش سنجابی، آبگوشت زهرماری به کارگردانی حسین اسدی، بازگشت مردگان به کارگردانی و نویسندگی شادی اسدپور، نقل مکان به نویسندگی و کارگردانی فاطمه محمودی، «اختراع والس» به کارگردانی سارا افشار و با بازی «محمدحسن معجونی»، نمایش «آسانسور نداره» به کارگردانی لبخند بدیعی، «احتمال اشتباه» به کارگردانی حسین جمالی، نمایش فرمالیته به کارگردانی علی صفری و «دستهای آلوده» به کارگردانی مسعود موسوی از جمله سایر آثاری هستند که طی هفته میانی آذر ماه در تماشاخانه های شهر تهران روی صحنه میروند.
جان و جو
نویسنده: آگوتا کریستوف
مترجم: مرضیه مدرسی
کارگردان: محمدرضا چرختاب
بازیگران: حمید رحیمی، محمدرضا چرختاب، ژیلا آل رشاد، سعید طاهر خانی، سجاد مژدهی، میترا مسائلی، مجید مظفری، ترانه هنرور
تهیه کننده: امیر نوحه خوان
خلاصه: دو دوست قدیمی وهمیشگی در کافه ای می نشینند، اما در پایان متوجه می شوند پول کافی برای پرداخت صورتحساب ندارند، یکی از آنها مجبور می شود پول را حساب کند و به ازای آن بلیط بخت آزمایی دوستش را از او می گیرد، فردای آن روز بلیط بخت آزمایی برنده می شود.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما اخبار ادبیات اخبار تلویزیون
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
آفتابنیوز :
نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانهای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود، اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی …» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسائلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی …»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با مأموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی …» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنگی نمیگیرد.
منبع: خبرگزاری مهر