معرفی عاملان ترور به مخاطب جهانی/ وقتی گاندو حال برخی را بد کرد
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۹۱۴۱
علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به لزوم ساخت فیلم و سریال در حوزه ترور شخصیتهای علمی و سیاسی معتقد است باید حقیقت را در این حوزه برای مخاطب جهانی نمایش دهیم. - اخبار رسانه ها -
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از مهر، علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره ترور شخصیتهای علمی کشور و اینکه سریالها و آثار سینمایی چگونه میتوانند در معرفی چنین توطئههایی نقش ایفا کنند؟ بیان کرد: رسانه در همین فضا بسیار تأثیرگذار است به طور مثال ما حواشی بعد از گاندو را دیدیم که کجاها حال برخی بد شد و مردم از افشاگریها استقبال کردند و آن سریال را به همین دلیل دوست داشتند و دنبال کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازیگر سریال «گاندو» گفت: وقتی این سریالها ساخته شود فضا برای کسانی که با این مملکت مشکل دارند و منتظر فرصتی برای رسیدن به مقاصد پلیدشان هستند تنگتر میشود. فکر میکنم با توجه به استقبال بینظیری که مخاطب داشت مردم شدیداً علاقمند به ساخت چند باره چنین سریالهایی هستند.
وی با اشاره به ترور شهید محسن فخریزاده عنوان کرد: در همه جای دنیا، ترور را شماتت میکنند. زمانی که درباره ترور افرادی مثل شهید فخریزاده صحبت میکنیم هم کاملاً مشخص است که با چه اتفاقی رو به رو شدهایم.
نورایی درباره ساخت آثار نمایشی برای نمایش واقعیتهای ترورهای سیاسی برای مخاطب جهانی اظهار کرد: وقتی اتفاق درست رخ دهد و جای درست را مورد هدف قرار دهیم مخاطب به درستی قانع میشود، اتفاقی که برای گاندو رخ داد همین بود ما واکنشهای بینالمللی هم داشتیم چون ما و آثارمان را پیگیری میکنند اما باید ساخت چنین فیلم و سریالهایی کارشناسی شده و تخصصی باشد و با ساختارهای درست به آنها اهمیت بدهیم.
این بازیگر اضافه کرد: ما سال هاست که درگیر این مساله هستیم و عاملان این ترورها از روی ضعف به سمت حذف فیزیکی و ترور میروند. شهید فخریزاده اولین نفر نبوده و آخرین نفر هم نخواهد بود به نظرم بسیار لازم و مؤثر است که این فضای واقعی را برای مخاطب نمایش دهیم.
وی در واکنش به ساخت سریالهای امنیتی در شبکههای تلویزیون اینترنتی دنیا عنوان کرد: کل دنیا مطالب و محتوای خود را القا میکنند و در زمینه استفاده از قالب نمایشی برای حرف خود خیلی هم قدرتمند هستند. ما باید به سمت قدرتمند شدن در این زمینه پیش رویم و به پرداختن به سوژههای این چنینی بهای بیشتری بدهیم تا حقایق و عاملان ترور را آنطور که رخ میدهد به جهان نشان دهیم نه آنطور که آنها میخواهند با رسانه و قدرت رسانهای خود به مردم القا کنند.
نورایی پیش از این در پست اینستاگرامی خود واکنشی به شهادت محسن فخریزاده دانشمند هستهای نشان داد و درباره سکوت برخی چهرهها در برابر این اتفاق نوشت: «رفیق سکوت درباره ترور دانشمند هستهای کشورمان نشانه روشنفکری و ضدجنگ بودن نیست! نشانه دیگریست!!! ننگ بر ترور… ننگ بر جنگ… ننگ بر جنگ افروز».
اخبار گروه سایر رسانهها صرفا بازنشر اخبار سایتها و خبرگزاریهاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
انتهای پیام/
بازگشت به صفحه رسانهها
منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازیآرا رسید/ معرفی ظرفیتهای خوب بازیهای رایانهای به سبد خانوار
حجتالاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازیآرا گفت: بازیهای رایانهای رسانههای بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانههای دیگر دارند را دارا هستند. این بازیها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازیهایی وجود دارند که میتوانند تاریخ را روایت کنند و پیامهای مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازیهایی هستند که درمانگر انسانها هستند و به لحاظ ظرفیتهای انتقال پیام از رسانههای دیگر کم ندارند.
وی افزود:رویداد بازیآرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتواهای ایرانی، اسلامی بازیها را طراحی کرده و از دغدغه خانوادهها ور این زمینه بکاهیم.
عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازیآرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کردهاند.
وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محورهای مختلف رویداد نشان میدهد که ظرفیت بازیسازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازیهای رایانهای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است.
دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشتهاند که در این جلسات تجربیات تیمهای مختلف به یکدیگر منتقل شد.
وی بیان کرد: تیمهایی از استانهای مختلف کشور در رویداد بازیآرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازیسازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازیآرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیتهای خوبی برای ورود بازیهای رایانهای به سبد خانوار را ایجاد کند.
حاجیهاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بیسابقهای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسلکشی شده و طی ماههای اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت میکنند.
وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولتها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودککش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.
وی عنوان کرد: تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانهای و سلبریتیها و بازیسازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر میکنند.
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزشهای رسانهای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازیآرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایهگذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند.
حاجیهاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغههای زیادی در حوزه محتوا و بازیها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازیآرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازیسازی کشور به موضوع غزه است.
گفتنی است نخستین دوره رویداد بازیآرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازیآرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.
آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها